Accesarea de fonduri europene reprezinta singura solutie reala pentru dezvoltarea infrastructurii din Romania, apreciaza Nicolas Miravalls, fostul country manager al Colas Romania, filiala locala a grupului francez Colas, unul din cei mai mari constructori din drumuri din lume.
“Banii europeni reprezinta singurele fonduri care pot tine in viata infrastructura romaneasca, pentru ca autoritatile nu vor avea niciodata bani pentru constructia de drumuri, autostrazi sau cai ferate”, afirma Miravalls, cel ce a detinut pana la sfarsitul anului trecut functia de country manager la Colas Romania, cu afaceri de 115 milioane de euro in 2008.
In prezent, Miravalls este consultant independent pe probleme de infrastructura.
Ministerul Transporturilor poate accesa, pana in 2013, de fonduri europene in valoare de peste 4 miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, feroviare si navale. Pana in prezent, Transporturile au accesat doar cateva zeci de milioane de euro de la Uniunea Europeana.
Recent insa, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial “Transport” (AMPOST), institutie din ministerul Transporturilor care gestioneaza banii europeni destinati dezvoltarii infrastructurii, au semnat doua contracte pentru modernizarea a doua drumuri nationale, care vor beneficia de fonduri europene nerambursabile de 658,4 milioane de lei (160 mil. euro).
Costul total al modernizarii celor 164 km de drumuri nationala se ridica la 1,12 miliarde de lei (270 mil. euro).
Bugetul ministerului Transporturilor pentru 2010 se ridica la circa 2,5 miliarde de euro, 380 de milioane de euro fiind destinati constructiei de autostrazi. La inceputul anului, tinta ministrului Transporturilor era finalizarea a 101 kilometri de autostrada si executarea de lucrari pe 508 k