Potrivit patronatelor din panificaţie, piaţa neagră a ajuns la 60-70%
Rompan: Acest fenomen a luat o asemenea amploare, încât celelalte probleme sunt minore
ANAMOP: Autorităţile de control au lăsat industria de profil nesupravegheată
Industria locală de panificaţie se află într-un haos total determinat de amploarea pe care a luat-o în ultima perioadă piaţa neagră, potrivit reprezentanţilor patronatelor din panificaţie. "Este un haos general în această industrie, autorităţile de control au lăsat piaţa nesupravegheată, fapt ce a determinat ca peste 70% din această piaţă să reprezinte produsele vândute la negru", a declarat, pentru Curierul Naţional, Viorel Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Industriei de Morărit şi Panificaţie (ANAMOP).
De asemenea, Aurel Popescu, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - Rompan, ne-a spus că anul trecut, piaţa neagră a ajuns la 60%, depăşind valoarea de 500 milioane de euro. Acesta ne-a mai explicat că industria de panificaţie a înregistrat un declin, dar nu pentru că ar fi scăzut consumul.
"În 2009, piaţa de panificaţie a scăzut cu 7-8%, dar nu din cauza reducerii consumului, ci a avansului produselor vândute la negru", a declarat pentru Curierul Naţional, Aurel Popescu, completând că piaţa pâinii a ajuns în 2009 la o valoare de 900 milioane de euro.
Companiile serioase nu mai pot face faţă
Această situaţie determină foarte multe probleme pentru companiile producătoare, care nu mai pot ţine pasul cu cele care lucrează la negru. "Companiile serioase nu mai pot supravieţui, vom vedea destul de multe falimente în acest an", a mai afirmat preşedintele ANAMOP, adăugând că acestea nu mai pot face faţă cheltuielilor mari, mai ales că preţurile produselor de panificaţie sunt destul de mici, fapt care va duce şi la disponibiliz