România a înregistrat în februarie cel mai accentuat declin din Uniunea Europeană (UE) al numărului de înmatriculări de autoturisme noi, de 63%, comparativ cu aceeaşi lună din 2009, în condiţiile în care la nivelul blocului comunitar piaţa auto a crescut cu 3%. Diminuarea pieţei auto din România este, totuşi, mai puţin abruptă decât cea din ianuarie, când numărul înmatriculărilor de autovehicule noi destinate pasagerilor a scăzut cu 84,6%, potrivit datelor Asociaţiei Co
România a înregistrat în februarie cel mai accentuat declin din Uniunea Europeană (UE) al numărului de înmatriculări de autoturisme noi, de 63%, comparativ cu aceeaşi lună din 2009, în condiţiile în care la nivelul blocului comunitar piaţa auto a crescut cu 3%.
Diminuarea pieţei auto din România este, totuşi, mai puţin abruptă decât cea din ianuarie, când numărul înmatriculărilor de autovehicule noi destinate pasagerilor a scăzut cu 84,6%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În februarie au fost înmatriculate 2.658 de autoturisme, comparativ cu 7.187 maşini în aceeaşi lună din 2009.
Dacia, cea mai mare creştere din Europa
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi au înregistrat luna trecută, însă, cea mai mare creştere din Europa (UE şi statele EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia), în ritm anual, de 45,4%, la 17.491 de unităţi. În ianuarie, avansul a fost de 69,7%.
Totodată, cota de piaţă a producătorului auto român a urcat la 1,8% în februarie, de la 1,6% în ianuarie şi 1,3% în februarie 2009.
În cazul grupului Renault, proprietarul Dacia, numărul total al înmatriculărilor de autoturisme noi a avansat cu aproape 30%, la 108.150 de unităţi. Cota de piaţă a crescut, de asemenea, de la 8,8% în februarie 2009 la 11,1% în perioada similară din acest an.
Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Portugalia
În UE au fost