Vânzările de maşini noi pe piaţa românească nu vor depăşi pragul de 100.000 de unităţi în acest an, din cauza lipsei finanţării, potrivit lui Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „Chiar şi cu ajutorul programului «Rabla», piaţa auto a maşinilor noi tot nu va depăşi 100.000 de unităţi. Unul din principalele motive pentru regresul pieţei este lipsa finanţării în domeniu”, a precizat şef
Vânzările de maşini noi pe piaţa românească nu vor depăşi pragul de 100.000 de unităţi în acest an, din cauza lipsei finanţării, potrivit lui Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
„Chiar şi cu ajutorul programului «Rabla», piaţa auto a maşinilor noi tot nu va depăşi 100.000 de unităţi. Unul din principalele motive pentru regresul pieţei este lipsa finanţării în domeniu”, a precizat şeful organizaţiei de profil.
Conform datelor APIA, anul trecut au fost vândute 130.193 de autoturisme, cu 52% mai puţine faţă de 2008. Întrebat care crede că este motivul pentru care România a înregistrat în primele două luni ale anului cel mai puternic declin al pieţei auto din UE, el a spus că „pe plan local, recesiunea a fost mai puternică faţă de celelalte ţări europene”.
România a înregistrat în februarie cel mai accentuat declin din Uniunea Europeană al numărului de înmatriculări de autoturisme noi, de 63%, comparativ cu aceeaşi lună din 2009, în condiţiile în care la nivel comunitar piaţa auto a crescut cu 3%.
Diminuarea pieţei auto a fost în februarie mai puţin abruptă decât cea din ianuarie, când numărul înmatriculărilor de autovehicule noi destinate pasagerilor a scăzut cu 84,6%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În februarie au fost înmatriculate 2.658 de autoturisme, comparativ cu 7.187 maşini în aceeaşi lună