Lucreaza de 14 ani in cadrul companiei americane de servicii software de afaceri Epicor, iar in prezent este vicepresedinte al diviziei de product marketing la nivel global. James Norwood vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street despre criza din industria software locala si despre cum sa faci business in IT intr-o perioada economica incerta.
Wall-Street: Care sunt provocarile majore cu care se va confrunta industria de software anul acesta?
James Norwood: Ce-i drept, anul trecut ne-am confruntat cu mai multe provocari, deoarece majoritatea clientilor nostri s-au vazut nevoiti sa-si reduca cheltuielile. Acum, e mai mult optimism in piata. Provocarea consta in 2010 in modul in care ne putem ajuta clientii sa-si mentina costurile la nivelul de acum. Iar asta este o lectie pe care am invatat-o in ultimii ani.
Tot in 2010 trebuie sa atragem clientii sa investeasca in IT. Anul trecut, multe industrii s-au prabusit si au fost nevoite sa-si schimbe strategia de business, iar noi, automat, a trebuit sa venim cu solutii si servicii noi, adaptate vremurilor actuale. Asadar, cred ca 2010 va fi anul schimbarii, oamenii vor incepe sa se gandeasca din nou la investitii, la cum pot aduce plus valoare business-ului lor prin tehnologie, fara prea multe costuri.
Wall-Street: Optimismul din piata va genera crestere la nivelul pietei si pe plan intern, in cadrul Epicor?
James Norwood: Daca ne gandim la Epicor, compania va creste organic, cu pana la 10% fata de anul trecut, ceea ce constituie o prognoza optimista, in contextul in care piata a cunoscut un declin foarte mare in 2009.
Dar, cu toate acestea, nu ne lasam dusi de val si nu estimam cresteri irealizabile. Anul acesta va veni momentul pentru crestere. Clientii au tinut de bani, chiar si anul precedent, iar din T4 au inceput sa faca investitii. Credem ca din acest an se va da drumul