Presa internă scrie despre eşecul lucrărilor de reabilitare a Centrului Istoric, pagubele produse CFR din cauza furturilor şi despre evenimentele din martie 1990. Printre alte subiecte, Dacia va produce pentru piaţa franceză Sandero pe bioetanol, iar România poate ieşi din criză prin trei paşi.
Centrul Istoric a îngropat degeaba milioane de euro
Lucrările de reabilitare a Centrului Istoric al Capitalei n-au fost terminate nici până-n ziua de azi. Au fost începute în 2006 şi urmau a fi finalizate în 2008. În plan erau 14 străzi, însă în patru ani s-a intervenit doar pe patru artere, însă nici aceste lucrări n-au fost autorizate, fiind făcute prost. Programul de reabilitare, în valoare de 20,7 milioane de euro, trebuia să dureze 18 luni de la data începerii lucrărilor şi viza refacerea infrastructurii din zona-pilot, iluminatul public şi instalarea de mobilier urban. La 2 octombrie 2009 a fost făcută o notificare de reziliere a contractului, informează Jurnalul Naţional.
S-au furat şine, traverse şi instalaţii feroviare de două milioane de euro
Într-un singur an, la calea ferată au fost constatate nu mai puţin de 1.335 de cazuri de furturi de componente din infrastructura feroviară, care au provocat pagube în valoare totală de peste zece milioane de lei (aproape 2,5 milioane de euro) companiei naţionale CFR SA. Hoţii au sustras fără discernământ tot ce au putut căra, de la material mărunt de cale (buloane orizontale şi verticale, tirfoane, plăci metalice de prindere a şinei de traverse) la traverse de lemn şi şine. Nu au scăpat nici cablurile de alimentare a instalaţiilor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei feroviare, "apreciate" pentru că sunt din cupru, sau cele de telecomunicaţii, informează Gândul.
Copiii de azi răscolesc prin „Martie negru” |
Tinerii născuţi la Târgu-Mureş după conflictele interetnice din