Datele furnizate de primărie pentru analiza serviciilor publice sunt contrazise de sătmăreni, relevă un studiu al Institutului de Politici Publice. Autorii analizei admit că există neconcordanţe între cifrele raportate de gestionarii serviciilor publice şi starea reală a acestora.
CONCLUZIILE ANALIZEI IPP
Astăzi s-au dat publicităţiii concluziile analizei efectuate de Institutul pentru Politici Publice (IPP) Bucureşti „O administraţie publică performantă înseamnă servicii publice de calitate pentru cetăţeni". În mod surprinzător, Satu Mare se află pe primele poziţii din ţară în privinţa anumitor servicii publice. Municipiul este, de exemplu, pe primul loc în ţară la iluminat public şi pe locul 4 la modernizarea străzilor.
Proiectul, început în 27 ianuarie şi finalizat astăzi, şi-a propus să evalueze performanţa în livrarea principalelor servicii destinate populaţiei municipiului.
Fără verificări în teren
„Noi am primit indicatorii tehnici ai serviciilor publice de la Primăria Satu Mare, respectiv de la firmele care gestionează anumite servicii publice, cum este Florisal, de exemplu. Noi nu am verificat în teren dacă indicatorii raportaţi la Satu Mare sunt reali, ci am confruntat datele acestea cu o măsurătoare sociologică, care a relevat gradul de mulţumire al sătmărenilor faţă de aceste servicii“, afirmă Elena Iorga, director de programe la IPP. Ea mai spune că sondajul efectuat în luna februarie pe un eşantion de 800 de persoane a scos la iveală faptul că principalele nemulţumiri ale sătmărenlor se referă la repararea străzilor şi a trotuarelor, starea spitalelor, precum şi gestionarea parcărilor. În acelaşi timp, serviciile de care cetăţenii din Satu Mare se declară în general mulţumiţi sau foarte mulţumiţi, potrivit aceluiaşi sondaj, sunt cele privind iluminatul public, alimentarea cu apă rece, alimentarea cu gaze şi sist