Conform declaraţiei lui Valentin Manu, Partener, Director Departament High Street Retail Cushman & Wakefield România, "Clienţii importanţi ai spaţiilor stradale încă sunt băncile, farmaciile, cazinourile. Avem însă şi cereri din sectorul de fashion. În prezent, zonele cele mai solicitate sunt cele din interiorul cartierelor rezidenţiale, sunt spaţii cuprinse între 100-600 mp."
Totodată, restaurantele de tip fast-food sunt în plin proces de expansiune pe segmentul stradal. Tot mai multe pizzerii şi shaormarii au apărut în zonele cu trafic pietonal intens. Le găsim cu precădere în cartierele semicentrale ale oraşului, dar asta nu înseamnă că au ocolit centrul. În zona Unirii, spre exemplu pe lângă deja veteranele McDonalda's şi KFC găsim tot soiul de restaurante de tip fast food, gogoserii, farmacii chiar şi covrigării. Patronii plătesc chirii mari, dar traficul pietonal din zonă le aduce încasări, mulţi dintre cei care trec prin faţă magazinelor se opresc să cumpere, fiind atraşi de mirosurile imbietoare. Despre firmele de îmbrăcăminte care înainte se numărau printre principalii chiriaşi ai spaţiilor stradale, consultanţii imobiliari spun că multe dintre ele s-au orientat spre malluri unde chiriile sunt considerabil mai mici.
Chirii spaţii comerciale de lux
Chiar dacă chiriile spaţiilor comerciale stradale au scăzut anul trecut cu până la 50%, Calea Victoriei şi Bulevardul Magheru rămân în continuare zone exclusiviste. "Spaţiile stradale în acest moment se adresează unei alte categorii de populaţie, cu venituri mai ridicate, fiind căutate de branduri exclusiviste precum Ferrari, care recent şi-a deschis magazin la capătul Căii Victoria," spune Luciana Petrescu, director general Net Worth Advisory.
"În ultimii doi ani chiriile au scăzut pe arterele comerciale stradale, ele îşi menţin o valoare ridicată pe piaţă fa