Numărul autoturismelor noi înmatriculate luna trecută în România a înregistrat cel mai accentuat declin din Uniunea Europeană (UE), cu 63% faţă de aceeaşi lună din 2009, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informează Mediafax. În februarie au fost înmatriculate 2.658 de autoturisme, comparativ cu 7.187 maşini în aceeaşi lună din 2009. Diminuarea pieţei auto din România a fost în februarie mai puţin pronunţată faţă de cea din ianuarie, când numărul înmatriculărilor de autovehicule noi de pasageri a scăzut cu 84,6%. La nivelul blocului comunitar piaţa auto a crescut în februarie cu 3%.
Dacia salvează onoarea
Dacă pe piaţa internă autoturismul autohton a fost nevoit să asculte de regulile unei pieţe în regres, Dacia a înregistrat cea mai mare creştere a înmatriculărilor din Uniune şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Elveţia, Liechtenstein). În luna februarie au fost cu 45,4% mai multe unităţi înmatriculate, respectiv 17.491 unităţi, în condiţiile în care în ianuarie avansul a fost de 69,7%. Cota de piaţă a producătorului auto român a urcat la 1,8% în februarie, de la 1,6% în ianuarie şi 1,3% în februarie 2009. În cazul grupului Renault, pro-prietarul Dacia, numărul total al înmatriculărilor de autoturisme noi a avansat cu aproape 30%, la 108.150 de unităţi. Cota de piaţă a crescut, de asemenea, de la 8,8% în februarie 2009 la 11,1% în perioada similară din acest an. În UE au fost înmatriculate 974.346 de autovehicule noi destinate pasagerilor. Piaţa autoturismelor a crescut în 15 state membre ale comunităţii europene, scăzând în celelalte.
Portugalia, record la înmatriculări
Dacă Italia a fost în februarie cea mai mare piaţă a UE, cu 200.560 de autoturisme noi înmatriculate, Portugalia a fost ţara UE în care numărul înmatriculărilor a crescut cel mai mult, respectiv cu 53%. Majoritatea pieţelor auto mari din UE au