Companiile se luptă pe de-o parte să-şi păstreze cei mai buni angajaţi, dar pe de altă parte să nu crească cheltuielile
În timp ce unele firme au oferit creşteri salariale în 2009, altele au ales doar să facă traininguri şi coaching
Anul 2010 va fi unul la fel de dificil precum precedentul
Anul trecut companiile au evitat să-şi motiveze angajaţii cu bani şi au ales trainingurile, coachingul sau alte metode asemănătoare. Dar în 2010 firmele vor încerca să-şi păstreze cei mai buni oameni prin creşteri salariale, astfel mărirea venitului se va face la nivel de individ şi nu de organizaţie, au anunţat reprezentanţii companiilor şi băncilor în cadrul unei conferinţe organizate de HR Club.
Unele companii au apelat şi la creşteri salariale în 2009
În condiţiile în care departamentul de vânzări este unul extrem de important pentru Tuborg România, atunci conducerea şi-a îndreptat atenţia către oamenii de vânzări. Într-un context nefavorabil în care profitabilitatea companiei era ameninţată, conducerea Tuborg a modificat bonusurile. "Am revizuit acest sistem de bonus, pe care nu
l-am crescut cu mai mult de 25%. Iar situaţia în departamentul de vânzări s-a îmbunătăţit ulterior", a declarat Desiree Diaconescu, Vicepreşedinte Resurse Umane, URBB (Tuborg România). O altă strategie pe care a aplicat-o compania în 2009 a fost realizarea mai multor traininguri şi a coachingul pe teren. În acelaşi timp reprezentanţii URBB au înţeles că timpul este preţios şi de aceea nu au mai chemat agenţii de vânzări la fabrică şi au încheiat contracte cu bănci pentru a-i scuti de drumuri inutile pe angajaţii lor.
În viziunea lui Desiree Diaconescu într-o perioadă de criză nu trebuie să te închizi în birou şi să cauţi pe statistici o rezolvare, ci trebuie să "fim în piaţă cu oamenii". În acelaşi timp ea a mai spus că o companie trebuie să