Piaţa auto românească a înregistrat în februarie cel mai mare declin din UE
Luna trecută au fost înmatriculate doar puţin peste 2.500 de autoturisme, comparativ cu 7.187 de maşini în aceeaşi lună din 2009
În acest an, programul "Rabla" a venit cu o corecţie importantă: fiecare cetăţean poate aduce mai multe maşini la casat, intrând în posesia unui număr sporit de vouchere. Logic ar fi fost ca, după aglomeraţia de la centrele de colectare, unde românii au stat cu zilele la cozi să-şi predea hârburile, să urmeze o creştere rapidă a vânzărilor de maşini noi. Greşit. Realitatea din piaţa auto arată că posesorii de asemenea bonificaţii nu se înghesuie să-şi ia maşini noi, prin intermediul programului de stimulare a parcului auto.
Datele publicate, ieri, de Asociaţia Constructorilor Auto Europeni (ACEA) arată că, luna trecută, înmatriculările de autoturisme noi din România s-au prăbuşit cu 63%, marcând cel mai puternic declin din întreaga Europă. Altfel spus, cele peste 32.000 de vouchere nu s-au transformat rapid în înmatriculări de maşini noi şi efectul scontat de "Rabla - ediţia 2010" întârzie. În februarie au fost înmatriculate 2.658 de autoturisme, comparativ cu 7.187 de maşini în aceeaşi lună din 2009. Comparativ, la nivelul blocului comunitar, piaţa auto a crescut cu 3%.
Diminuarea pieţei auto din România este, totuşi, mai puţin abruptă decât cea din ianuarie, când numărul înmatriculărilor de autovehicule noi destinate pasagerilor a scăzut cu 84,6%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.
Portugalia a crescut cu 53%
În UE au fost înmatriculate 974.346 de autovehicule noi destinate pasagerilor. Piaţa autoturismelor a crescut în 15 state membre ale comunităţii europene, scăzând în celelalte. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Portugalia, de 53%.
În Germania, in