Într-o Europă zguduită de criză, automobilele Dacia se bucură de o popularitate tot mai mare. Însă nu chiar în toată Europa, pentru că acolo unde ele sunt produse, adică în România, nimeni nu vrea să le cumpere. Dacă în perioada comunistă Dacia era singura opţiune auto pentru români, după căderea Cortinei de fier mulţi şi-au schimbat vechile automobile cu altele tot vechi, însă de origine străină. La 20 de ani de la revoluţie, pentru cei mai mulţi români este foarte important ca automobilul lor să provină din străinătate. Actualmente, firma româno-franceză Dacia-Renault, şi-a pus în minte să recucerească încrederea românilor pentru marca autohtonă de automobil. Dat fiind că în România drumurile sunt deseori o catastrofă - românii pot doar visa la o autostradă - vehiculul de teren Dacia Duster se dovedeşte o opţiune potrivită, asupra sa concentrându-se acum eforturile de marketing.
Georg Schneider este un român atipic, potrivit Die Presse, citat de Agerpres. El a preferat totdeauna Dacia. Schneider povestea cum, în epoca comunistă, în 1978, a trebuit să facă o cerere pentru primul său automobil. El dorea atunci să cumpere un Trabant din RDG însă cererea i-a fost respinsă, cu recomandarea de a cumpăra o Dacie, deşi Trabantul ar fi costat doar jumătate din preţ. Pentru a cumpăra automobilul a fost nevoit să se deplaseze 150 de kilometri, spunea Schneider, deoarece existau puţine puncte de vânzare în ţară. Mecanicul de la fabrică a pornit motorul la mai multe Dacii, după care a fost lăsat să-şi aleagă una. Pe atunci, povestea el, automobilele nu erau alese în funcţie de mărimea motorului ci de zgomotul făcut. Apoi, automobilul a fost degresat şi spălat iar după ce a primit pe deasupra şi zece litri de benzină a pornit cu el la drum. Călătoria de probă nici nu intra pe atunci în discuţie. Astăzi, la Duster se poate alege între trei motoare diferite, din care dou