Vânzările de bere au atins un nivel de 17, 6 milioane de hectolitri în 2009, cu 13% mai puţin decât în anul precendent, când s-a înregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri, conform datelor Asociaţiei “Berarii României”. În comparaţie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arată o scădere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri. În contextul scăderii întregii pieţe de bunuri de larg
Vânzările de bere au atins un nivel de 17, 6 milioane de hectolitri în 2009, cu 13% mai puţin decât în anul precendent, când s-a înregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri, conform datelor Asociaţiei “Berarii României”.
În comparaţie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arată o scădere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri.
În contextul scăderii întregii pieţe de bunuri de larg consum şi a evoluţiei negative a industriei de profil, membrii Asociaţiei “Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries - au investit aproximativ 105 milioane de euro în 2009, totalizând astfel peste un miliard de euro de la intrarea lor pe piaţă.
„Obiectivul nostru este să continuăm dezvoltarea acestui sector, fiind convinşi că industria berii în România are o perspectivă pozitivă, pe termen lung”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.
Românii beau bere autohtonă
Potrivit datelor asociaţiei, românii preferă covârşitor berea produsă local, ceea ce explică ponderea relativ scăzută a importurilor, care se situează sub 1% din totalul vânzărilor. În cifre, importurile de anul trecut au scăzut de la 0,5 milioane hl în 2008 la 0,17 milioane hl., în timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hl la 0,17 milioane h