Guvernul analizează miercuri într-o primă lectură noua formă a Legii Educaţiei. Aceasta prevede mai multe modificări propuse de ministrul Daniel Funeriu. Dintre acestea - un portofoliu educaţional, ce însumează diplomele, competenţele şi notele obţinute de elev în timpul şcolii.
Guvernul analizează miercuri într-o primă lectură noua formă a Legii Educaţiei. Aceasta prevede mai multe modificări propuse de ministrul Daniel Funeriu. Dintre acestea - un portofoliu educaţional, ce însumează diplomele, competenţele şi notele obţinute de elev în timpul şcolii.
Proiectul introduce un nou tip de evaluare a elevilor, numit "portofoliu educaţional", care va reprezenta o carte de identitate educaţională, ce cuprinde totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute de elevi.
Portofoliul educaţional va reprezenta elementul central al evaluării învăţării. Utilizarea portofoliului educaţional va începe cu clasa pregătitoare, potrivit proiectului Legii educaţiei. Totodată, evaluarea elevilor se va realiza prin testări în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, iar în funcţie de rezultatele obţinute de şcolari, profesorii vor avea obligativitatea să dezvolte planuri individuale de învăţare, atât pentru cei cu rezultate slabe, cât şi pentru cei cu performanţe.
Evaluarea finală va fi organizată la clasa a IX-a : utilizarea calculatorului. Proiectul Legii Educaţiei introduce pentru prima dată în învăţământ finanţarea per elev sau preşcolar. Ministerul Educaţiei menţionează, în proiectul de lege, că această formă de finanţare va duce la eficientizarea cheltuirii banului public şi va stimula atât performanţa elevilor, studenţilor şi profesorilor, cât şi performanţa instituţională, respectiv a şcolii, liceului, universităţii sau programelor de studiu.
Învăţământul obligatoriu va fi de zece ani, începând cu clasa pregătitoare şi terminând cu clas