Sistemul Auto-Start-Stop aduce lui valori record de 99 g CO2/km şi 3,8 l/100 km. Ford îşi lărgeşte gama de modele ECOnetic cu modelul Focus. Se conduce la fel ca versiunea convenţională, dar consumul şi emisiile sunt mai reduse.
Ford Focus facelift face un pas înainte în protecţia mediului şi poate fi echipat opţional cu un sistem Auto-Start-Stop disponibil în premieră pentru un model Ford european. Şi chiar dacă nu alegeţi această dotare, Focus-ul tot este echipat standard cu Smart Regenerative Charging şi Low Tension FEAD, tehnologii care conlucrează cu motorul 1.6 Duratorq 109 CP pentru obţinerea unui consum mediu de 4 l/100 km şi a unor emisii de 104 g CO2/km. Adăugaţi sistemul Auto-Start-Stop şi emisiile scad la 99 g CO2/km.
În plus, noul Focus ECOnetic dispune de un nou sistem de informare a şoferului, denumit Ford Eco Mode, care indică regimul de condus necesar obţinerii celor mai bune valori de consum şi emisii.Dacă eşti iscusit şi ai capacităţi multitasking într-un trafic aglomerat, atunci acest sistem chiar poate fi de folos. Aveţi mare grijă la cât de mult ţineţi privirea între cadranele de bord.
CUM FUNCŢIONEAZĂ?
Despre sistemul Auto-Start-Stop nu sunt foarte multe de spus, acesta funcţionând după aceleaşi principii prezente şi la alte sisteme de acest gen de pe piaţă. Motorul este oprit când maşina este în staţionare, la punctul mort, şi repornit în 0,3 secunde la apăsarea ambreiajului sau acceleraţiei. Astfel, consumul de carburant poate fi redus cu până la 5% în ciclu combinat şi cu până la 10% în ciclu urban. Motorizarea 1.6 TDCi a fost, de asemenea, upgradată pentru atingerea ţelului ECOnetic.
Au fost folosite injectoare noi, sistemul de admisie a fost revizuit, iar filtrul de particule este oferit standard. În plus, treptele trei, patru şi cinci ale cutiei de viteze cu cinci rapoarte au fost recalculate pe