Kraft Foods Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata cafelei si a ciocolatei, mizeaza in acest an pe o politica de conservare a numarului de angajati, potrivit managerului de resurse umane Dorin Grigorescu, in conditiile in care nici anul trecut, dupa inchiderea fabricii de la Brasov, compania a operat doar recrutari punctuale.
"Anul acesta nu avem in calcul sa crestem numarul de angajati. Vom recruta punctual angajati in departamentul vanzari si vom inlocui angajatii care vor pleca in acest an din Kraft", afirma Grigorescu.
Managerul de resurse umane estimeaza ca in acest an fluctuatia de personal va atinge cota de 5%, cu un procent in crestere fata de 2009, cand efectele crizei financiare asupra pietei FMCG coroborate cu procesele de retentie elaborate companie au determinat o rata a fluctuatiei de 4%, de aproape trei ori mai mica decat in anul 2008, cand aceasta ajungea la 11%.
Reprezentantii companiei apreciaza ca scaderea ratei fluctuatiei de personal are la baza nu numai contextul economic, ci si rezultatele unui plan de cariera si succesiune pe care compania il aplica tuturor angajatilor. In plus, politica de recrutare a Kraft se axeaza pe promovare interna, angajarile din exterior realizandu-se numai daca in Kraft nu exista o persoana care sa poata indeplini cerintele postului respectiv.
Planul de succesiune urmareste dezvoltarea carierei si sprijinirea talentelor din organizatie, dar, in acelasi timp, asigura necesarul de personal pentru cerintele business-ului in urmatorii ani, afirma reprezentantii companiei.
Grigorescu sustinea in 2009 ca tactica recrutarii si promovarii la nivel managerial a dat rezultate , compania reusind sa acopere cu resurse interne circa 70% din posturile vacante. “In plus, intre anii 2000 si 2007 nu am recrutat niciun manager din exterior. Toate succesiunile au fost realizate pri