În cadrul seminarului "2010 - Turismul pe litoralul românesc în contextul pieței turistice europene", organizat ieri, în stațiunea Mamaia, hotelierii au declarat că și agenții economici care au activitate pe litoral ar trebui să plătească o taxă pentru promovarea turismului. "La promovare ar trebui să contribuie și cei din domeniul HORECA, de exemplu. Toți cei care își desfășoară activitatea pe litoralul românesc ar trebui să contribuie, nu numai hotelierii", a spus Nicolae Bucovală, președintele Asociației Patronale Mamaia. Acesta a subliniat că, de exemplu, numai hotelierii plătesc taxa de irigat, "dar toată lumea calcă pe iarbă în Mamaia". În opinia sa, o astfel de taxă ar trebui să fie fixată la 1-2% din profitul societăților respective.
La seminar s-a atras atenția și asupra faptului că este nevoie de bani pentru a organiza evenimente care să atragă turiști. "Fără evenimente, turismul va avea foarte mult de suferit și nu vom reuși să avem mai mulți turiști", a precizat Ion Dănuț Jugănaru, director general Camera de Comerț Constanța. Acesta a punctat și alte probleme care trebuie rezolvate pentru a atrage turiști: eliminarea câinilor vagabonzi din stațiuni, rezolvarea problemei accesibilității pe litoral (e un chin să ajungi vara pe litoral, mai ales cu mașina), eliminarea zgomotului excesiv, pe timpul nopții, calificarea personalului care lucrează în hoteluri și unitățile de alimentație publică. Jugănaru a spus că, în caz contrar, declinul turismului pe litoral înregistrat anul trecut va continua. Și cifrele nu arată deloc bine: au fost scăderi de 8,2% la numărul de turiști și de 15% în privința înnoptărilor. A scăzut și sejurul mediu, de la 4,5 la 4,2 zile.
În ciuda tuturor acestor aspecte, hotelierii au spus că vor deschide oficial sezonul 2010 pe data de 1 mai. Corneliu Popovici, consilierul personal al ministrului Elena Udrea, i-a asigu