- Economic - nr. 505 / 18 Martie, 2010 In zilele urmatoare vom afla daca bancile din Romania, nu zic romanesti, dat fiind faptul ca marea majoritate a acestora sunt in mana strainilor, vor accepta conditiile pe care doreste sa le impuna in relatia pe care le au acestea cu clientii Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor din Romania. Satui sa tot inregistreze reclamatii, si, mai ales, sa constate ca bancherii de la noi fac cam ceea ce vor ei pe piata financiara, spolierea clientelei fiind la ordinea zilei, lipsa de informare a clientilor si luarea unor masuri impotriva intereselor lor facand parte din politicile monetare, nu mai departe decat perceperea multor comisioane despre care clientii bancilor nu sunt informati, au determinat inspectorii de la Protectia Consumatorului sa reactioneze. Drept urmare, ei propun ca bancile sau alte institutii financiare care crediteaza populatia sa nu mai poata schimba comisioanele pe perioada derularii contractului; comisionul de rambursare anticipata a sumelor imprumutate, care acum poate depasi in unele situatii si 5 la suta din suma totala imprumutata, sa nu poata fi mai mare de 1 la suta in cazul achitarii creditului dupa un an de la acordarea lui sau de 0,5 la suta sub un an; contractele sa fie scrise cu litere de marimea 10, nu ca acum cand nici nu pot fi citite fara lupa, si cu o culoare care sa fie in contrast cu cea a hartiei. In cazul in care clientul nu mai este de acord, dupa citirea sau studierea contractului, sa il semneze, partile vor accepta acest lucru in mod tacit, si, mai mult, chiar daca se accepta un contract, consumatorul sa aiba dreptul sa-l retraga, fara a invoca motivele sale, in termen de 14 zile calendaristice de la semnarea acestuia. Conditii care au inflamat bancherii, care, desigur, nu pot fi de acord cu asemenea, in optica lor, restrictii, situatie in care vor fi mai putin oameni pacal