GAZETA A VORBIT CU UNUL DINTRE CEI CARE AU ÎMBĂTRÎNIT ALĂTURI DE DACIA » "Meşterul" ştie tot
Ion Meianu. Are 55 de ani, dintre care 34 i-a petrecut muncind în uzină. Pînă în '90 habar n-avea că există şi alte maşini, dar acum strînge bani pentru un Duster
Circulau pe vremuri poveşti pe seama cărora românii se distrau copios. Cică un lot de Dacii pentru export a fost descompus într-o hală. Maşinile erau bucăţi, iar cei de la Dacia au fost chemaţi să le facă la loc. N-au reuşit pentru că piesele nu se potriveau de la o maşină la alta. Sau un alt mit care a circulat, unul chiar haios. Au fost mulţi care au şi muşcat gluma, deşi musca n-are plămîni. Bagi într-o Dacie insecta şi o laşi acolo 48 de ore. Dacă după două zile musca trăieşte, înseamnă că Dacia nu e etanşată bine!!!
Pilă de la verişor
Care e, de fapt, adevărul? Ion Meianu, unul dintre cei care au îmbătrînit o dată cu Dacia, ştie răspunsul. Are 55 de ani, iar acum ocupă funcţia de operator calitate flux la uzina din Mioveni. Lumea din fabrică îi spune, pur şi simplu, "Meşterul". Munceşte la fabrică din 1976. A ajuns printr-un verişor, angajat tot acolo. "El lucra la scaune şi mi-a pus o pilă. Pluteam de fericire. Îmi lăsasem părinţii la Slatina şi nu era de colo să lucrezi la Dacia".
"În '90 am înţeles că există şi alte maşini"
Meşterul Ion zîmbeşte cînd aude poveştile Gazetei, dar recunoaşte că "nu se potrivea o aripă de la o maşină la alta. De fapt, nu se potriveau multe". Ce crede despre Daciile care se făceau înainte de Revoluţie? "A fost o maşină bună şi simplă pentru că o reparam în drum". În '90 a înţeles că există şi alte automobile, mai performante decît cel la care contribuia şi el. "A venit un văr de-al meu la începutul lui '90 cu un autoturism cumpărat din Germania. Pînă atunci nu aveam termen de comparaţie".
Se făcea focul î