Jan Derk van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania si presedintele Asociatiei Berarii Romaniei, spune ca piata locala a berii a inregistrat anul trecut una dintre cele mai mari scaderi de vanzari din Europa, in conditiile in care Polonia si Rusia au avut diminuari ale vanzarilor de bere de aproximativ 10% in 2009.
In Romania, vanzarile de bere au scazut cu 13% in volum anul trecut, la 17,6 milioane de hectolitri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei. Aceste date iau in calcul atat rapoartele Institutului National de Statistica, care semnaleaza o scadere de peste 15% a vanzarilor de bere in 2009, cat si estimari proprii ale membrilor asociatiei (formata din companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries). Aceasta scadere a vanzarilor a determinat o diminuare a consumului pe cap de locuitor la 81 de litri de bere, fata de 93 de litri in urma cu doi ani. "Vom vedea punctul maxim al declinului pietei berii, pe fondul crizei economice, in cursul acestui an", a explicat seful Heineken.
Jan Derk van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania si presedintele Asociatiei Berarii Romaniei, spune ca piata locala a berii a inregistrat anul trecut una dintre cele mai mari scaderi de vanzari din Europa, in conditiile in care Polonia si Rusia au avut diminuari ale vanzarilor de bere de aproximativ 10% in 2009.
In Romania, vanzarile de bere au scazut cu 13% in volum anul trecut, la 17,6 milioane de hectolitri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei. Aceste date iau in calcul atat rapoartele Institutului National de Statistica, care semnaleaza o scadere de peste 15% a vanzarilor de bere in 2009, cat si estimari proprii ale membrilor asociatiei (formata din companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries). Acea