- Comentariu - nr. 505 / 18 Martie, 2010 In ziua de azi, ne place sau nu ne place, avem de-a face cu o alta copilarie. O copilarie a civilizatiei mass-media, a televizorului, a inregistrarilor pe CD-uri, a celui mai modern mediu de comunicare electronic _ calculatorul. Acest minunat mijloc modern, care poate sa "auda" si sa "vada", sa "tina minte"si sa comunice, se resimte permanent in lumea copilariei. Altfel spus, avem de-a face cu un alt fel de "comunicare". Stim ca jocurile se modifica de la o generatie la alta. Trebuie sa recunoastem ca jocurilor, asa-zis traditionale, li se adauga mereu altele noi, ca in acest moment de dezvoltare a umanitatii, jocurile de altadata, care ne-au incantat copilaria si ne-au ajutat spre drumul nostru de maturizare, nu mai sunt de "actualitate". Sa nu pierdem din vedere, insa, faptul ca ne indreptam, cu sau fara voia noastra, spre o societate din ce in ce mai informatizata, unde acest mijloc major de comunicare ofera in permanenta momente de incantare si de desfatare. El starneste curiozitatea, retine atentia si stimuleaza interesele, dar, ce-i drept, la aceasta varsta atat de frageda, calculatorul absoarbe si multe din clipele frumoase ale copilariei care duc la efecte mai putin favorabile. El nu ofera afectivitate, il face pe copil sa se insingureze, sa devina dependent de el. Pe alta parte, solicita imaginatia copilului, creativitatea, stimuleaza inteligenta si capacitatea de a lua decizii, ceea ce nu este deloc rau. Calculatorul atrage in jurul sau un numar mare de copii care sunt mereu setosi de noi impresii si curiosi sa patrunda cu privirea o lume imaginata ori imaginara. Avantajul lui este ca deschide noi cai copilariei, spre cunoasterea si trairea multor frumuseti ale artei traduse in limbajul imaginii audio-vizuale. Marea varietate de atractii, adaugata prin prezenta calculatorului, ajuta marele public, in plina forma