Când copilul meu a intrat în clasa a-V-a se dădea examenul de capacitate pentru admiterea în liceu. Anul trecut, când a ajuns în clasa a VII-a s-au introdus tezele unice. Anul acesta, când este clasa a VIII-a, s-au scos tezele unice, dar s-au introdus testele naţionale tip PISA. De la anul, actualul ministru schimbă din nou sistemul.
Se vorbeşte despre un portofoliu cu recomandări de la TOŢI profesorii. Se vorbeşte despre trei testări noi, se vorbeşte din nou de admitere la liceu pe bază de concurs. Singura constantă în tot acest timp a fost faptul că media generală în toţi cei 4 ani are o pondere importantă. Cu alte cuvinte, cel puţin teoretic, un copil cu aspiraţii înalte ar fi trebuit să înveţe zilnic, foarte bine, la toate materiile. Să fim serioşi! La cât de stufoase sunt manualele, greu de crezut. În acest context, nu e de mirare că majoritatea copiilor au beneficiat de înţelegerea dascălilor. Nu e de mirare că mediile generale, în cele mai multe cazuri, nu au ilustrat cunoştinţele elevilor. Dar acest sistem s-a aplicat, în linie, de la cea mai slabă şcoală până la cel mai bun liceu cu clase V-VIII. A veni acum ei, directorii liceelor cu tradiţie, să acuze că mediile umflate şi admiterea computerizată au înlesnit accesul unor elevi nu tocmai buni în aceste unităţi de învăţământ de elită, mi se pare o mare ipocrizie. Într-adevăr, "Bălcescu" şi "Murgoci" sau "Murgoci" şi "Bălcescu", indiferent în ce ordine doriţi, sunt cele mai bune licee din oraş, de zeci de ani. Dar dacă pe vremea lui Ceauşescu, în aceste unităţi de învăţământ predau CEI MAI BUNI profesori din judeţ, dacă în acele timpuri, când nu existau decât facultăţi de stat, zeci de generaţii de "admişi" au trecut examenul de admitere fără meditaţii, acum, din păcate, e cu totul altceva. În primul rând, în corpul profesoral au pătruns, s-o spunem direct, pe bază de pile, deseori politice, persoane ca