Intr-unul din putinele sectoare in care se mai fac angajari, cel al serviciilor de outsourcing si call-center, au fost anuntate doua campanii importante de recrutare: ING Asigurari va angaja 1.000 de oameni la un centru de operatiuni de la Cluj in urmatorii trei ani, in timp ce compania britanica XL World, specializata in servicii de outsouring si call-center, va face intre 250 si 300 de noi angajari pana la sfarsitul anului.
"Intentionam sa angajam anul acesta aproximativ 300 de oameni pentru centrul regional de servicii din Cluj-Napoca. Acest numar va ajunge la circa 1.000 pana in 2013", spun oficialii ING Asigurari, liderul pietei de asigurari de viata. Compania cauta vorbitori de engleza, ceha slovaca, poloneza, maghiara si greaca pentru operatiuni de tip back-office de asigurari de viata in departamentele de operatiuni, financiar si IT. Cei 1.000 de angajati vor lucra pentru asiguratorii ING din Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Romania, Grecia si Spania.
Si britanicii de la XL World cauta cateva sute de angajati. "Principala pozitie pentru care cautam personal este aceea de operator contact centre, cerintele principale fiind cunoasterea unei limbi straine la nivel avansat, capacitatea de a lucra in echipa, seriozitate si abilitati de comunicare", sustine Anelia Trifu, account manager in cadrul XL World. Noile angajari sunt o veste buna pentru economie, dupa ce anul trecut 440.000 de salariati au disparut din statistici, iar somajul a ajuns la 8,3%, dublu fata de acum un an.
In prezent, XL World are 600 de angajati in cele trei centre din Romania, aflate in Iasi, Oradea si Bacau. Compania mai are o filiala in Albania, in cadrul careia lucreaza 400 de angajati, iar in Italia are birourile de vanzari si administrativ.
Compania a incheiat 2008 cu afaceri de 4,6 mil. euro. Salariile angajatilor din call-centere variaza intre 200 si 400 de