Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel, care conduce un business de 13,5 miliarde de euro la nivel global si care a facut recent prima sa vizita la sediul din Romania al companiei germane, spune ca nu se asteapta sa vada un al doilea val al crizei in regiunea Europei de Est si prognozeaza revenirea pe crestere a vanzarilor subsidiarei locale in acest an. "Cred ca pana in 2011 vom vedea o redresare a cererii pe piata romaneasca, in conditiile in care nu ma astept sa vad un al doilea val al crizei in regiune. Cat despre cresterile dupa iesirea din criza, un avans mai temperat, dar pe termen mai lung, va fi mai sanatos pentru business-urile active la nivel local decat revenirea la ritmurile spectaculoase de crestere de dinainte, care s-au dovedit a fi nesustenabile", a afirmat Rorsted.
El estimeaza pentru acest an un avans high single digit (intre 5% si 10% - n. red.) al vanzarilor in lei ale Henkel Romania, companie activa pe piata cu branduri precum Ceresit, Persil sau Pur. Compania a raportat pe 2009 un declin de 3% al cifrei de afaceri fata de anul anterior, pana la 571 mil. lei (135 mil. euro), cea mai mare divizie a sa fiind cea de adezivi.
Producatorul asteapta acum semnalele de redresare a pietei constructiilor pentru a demara o investitie de 10 mil. euro in cea de-a treia fabrica de adezivi din Romania.
Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel, care conduce un business de 13,5 miliarde de euro la nivel global si care a facut recent prima sa vizita la sediul din Romania al companiei germane, spune ca nu se asteapta sa vada un al doilea val al crizei in regiunea Europei de Est si prognozeaza revenirea pe crestere a vanzarilor subsidiarei locale in acest an. "Cred ca pana in 2011 vom vedea o redresare a cererii pe piata romaneasca, in conditiile in care nu ma astept sa vad un al doilea val al crizei in regiune. Cat despre cresterile dupa iesirea din criza, u