Online-ul romanesc nu a fost in criza, ci a existat o diferenta intre asteptarile publisherilor si ce s-a intamplat in realitate in privinta veniturilor. In schimb, online-ul autohton a fost si inca este in criza de continut relevant, considera Bogdana Butnar, head of strategy&managing director MRM Worldwide Romania.
Wall-Street: Cum a aratat inceputul de an 2010 pentru agentiile online?
Bogdana Butnar: Mi se pare absolut natural sa fie asa. Nu poti sa incepi un an in care sa spui ca nu mai faci nimic. Si la noi a fost foarte multa treaba si cred ca aceasta efervescenta este data de faptul ca oamenii isi fac planuri. Sezonier este o perioada foarte importanta, e o perioada cu multe evenimente si atunci s-au implementat foarte multe proiecte.
2009 pentru MRM a fost probabil anul de explozie pentru ca noi am facut foarte multe licitatii la sfarsitul anului 2008 si in 2009 au inceput sa intre castigurile in sensul ca au intrat Coca-Cola, Nescafe si multe alte conturi. Pentru noi inceputul de 2009 a fost ceva de genul “ne cunoastem, facem planuri”. 2010 a fost mult mai aglomerat in sensul ca aveam masa critica de clienti, ne rodasem, am facut sute de prezentari si cumva 2010 a inceput cu foarte mult entuziasm.
Toate agentiile muncesc foarte mult, nu mai au timp sa dea comunicate, sa faca proiecte de portofoliu. Cred ca e de bine, sper sa iasa si bani din aceasta munca asidua.
Wall-Street: Cum crezi ca va evolua piata de publicitate online in 2010?
Bogdana Butnar: Am tendinta sa fiu destul de optimista pentru ca am vazut in primele luni destul de multe bugete care au fost directionate spre online, in special din print. Motivele sunt destul de clare si aici pentru ca in primul rand anul a inceput cu multiple schimbari sau inchideri de redactii, schimbari de formate. Nu imi dau seama daca la finalul anului va fi la fel de bine ca la in