Dupa un an 2009 in care consumul de bere din Romania a inregistrat una dintre cele mai importante scaderi din Europa – 13% - nici 2010 nu aduce schimbari notabile in piata de profil, care va atinge punctul maxim al crizei “undeva anul acesta”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei si directorul general al Heineken Romania.
Vanzarile de bere la nivel national au scazut anul trecut cu 13% comparativ cu 2008, de la 20,2 milioane hectolitri la 17,6 milioane hectolitri, ajungand la nivelul anului 2006. In plus, daca in 2008 un roman a consumat in medie 93 litri de bere, in 2009 consumul s-a redus pana la 81 de litri.
“Scaderea este in mod clar un rezultat al crizei financiare. Ne-am intors la nivelul din 2006, nu suntem fericiti insa este un rezultat logic al evolutiei economice. Oamenii si-au restrans cheltuielile”, spune Jan Derck van Karnebeek (foto).
In opinia sa 2010 ramane un an dificil pentru industrie, care este asteptata sa atinga punctul maxim al crizei. “Suntem increzatori in urmatorii 3-10 ani, insa 2010 ramane un an dificil. Acum totul depinde de momentul in care se va atinge acest punct maxim pentru a putea vedea cum va afecta anul per ansamblu”, precizeaza presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Referitor la importurile de bere, acestea s-au comprimat anul trecut de la 0,5 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri, in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri.
“Aceasta crestere a exporturilor se datoreaza faptului ca romanii iau cu ei berea locala preferata acolo unde calatoresc. S-a observat o crestere a exporturilor in tari cu largi comunitati de romani precum Italia si Spania. Aceasta evolutie mai poate fi explicata prin faptul ca unii romani plecati la munca in strainatate, cu activitati in constructii de exemplu, s-au orient