Liana Tugearu: Dragă Nadya, datorită felului cald în care m-ai îmbrăţişat la sosirea mea în Israel, deşi abia atunci ne cunoşteam, îmi permit să mă adresez ţie în acest fel familiar. Dragă Nadya, pentru că l-ai invitat pe soţul meu, loan Tugearu, să susţină ore de master class la Şcoala din Ierusalim pe care o conduci şi să monteze un spectacol pe muzica unui prestigios compozitor contemporan, Benjamin Yusupov, şi anume pe Concertul pentru violoncel şi orchestră, mi-ai dat şi mie priejul să ajung la Ierusalim, ceea ce nici nu îndrăzneam să visez. Şi, odată ajunsă aici, am asistat şi la câteva ore de dans clasic ţinute de tine şi mi-am dat seama de calitatea ta profesională. Predai în cel mai curat stil al şcolii ruse de dans clasic. Braţele şi întregul tău corp, în timp ce arăţi fiecare schimbare de poziţie, vorbesc de la sine despre modul impecabil în care ele au fost modelate, printr-un studiu temeinic şi îndelungat. Unde te-ai format, unde ai învăţat şi cu ce profesori?
Nadya Timofeeva: Mama mea era primă balerină la Bolşoi. Şi eu am urmat cursurile Şcolii de balet de la Bolşoi, pe care le-am terminat în 1990, având-o ca profesoară pe Galina Kuzneţova. Dar, paralel cu studiile făcute la Şcoală, mergeam cu mama la Bolşoi, la clasa Marinei Semionova, căci de când eram foarte mică mama s-a ocupat de mine. Eu am crescut de fapt la Bolşoi. Bolşoi-ul a exercitat cea mai mare influenţă asupra mea, determinând dezvoltarea mea viitoare şi tot ceea ce am devenit.
L.T.: Deci, eşti a doua generaţie care se dedică dansului, mama ta, Nina Timofeeva, fiind o foarte cunoscută şi apreciată primă balerină. Dar tu, după terminarea Şcolii, unde ai dansat şi ce roluri ai interpretat?
N.T.:După ce am terminat Şcoala am intrat la compania Kremlin Ballet, unde am stat o stagiune. Acolo am dansat Le grandpas, din Paquita, Lady Macbeth din ba