Cu aceşti bani s-ar fi putut construi 15 kilometri de drum la standardele UE. Astfel, bucata de şosea este cea mai scumpă din ţară.
Deşi s-au cheltuit până acum 12 milioane de lei, iar Guvernul a mai trimis o tranşă de 8,5 milioane de lei, drumul este şi în prezent impracticabil. Iniţial, lucrările au început în 2003 şi au durat până în 2007, timp în care a fost defrişată o bucată dintr-o pădure, s-a umplut cu pământ o vale şi s-a construit o variantă de drum, cu o lungime de circa un kilometru, paralelă cu şoseaua veche care devenise impracticabilă.
La nici o lună după terminarea lucrărilor, înainte de recepţie, drumul nou construit s-a rupt şi a fost închis. Circulaţia a fost nevoită să se reia pe vechiul drum, plin de cratere şi dâmburi, pe care se circulă şi în prezent.
Nu sunt vinovaţi
Aceasta este pe scurt povestea kilometrului de drum de la Dealu Mare care, la fel ca în balada lui Manole, ce se făcea ziua, dispărea noaptea. Prin comparaţie, cu aceşti bani s-ar fi putut construi cel puţin 15 kilometri de drum la standarde europene.
Singura explicaţie pentru cheltuirea banilor a fost că s-au ales soluţii tehnice ineficiente. Cristian Roman, prefectul judeţului, a declarat că se gândeşte să facă o plângere penală. „Nu ştiu dacă nu a fost făcută deja“, ne-a declarat prefectul Botoşaniului. Specialiştii în drumuri sunt de părere că lucrările au început prost din start şi că la Dealu Mare trebuia obligatoriu făcut un viaduct.
„Consider că s-au cheltuit mult prea mulţi bani. Acolo ar fi trebuit de la bun început să se construiască un viaduct, care ajungea la acelaşi preţ cu lucrările făcute până acum fără rost şi care ar fi rezistat o mie de ani. Din păcate, acum nici nu se mai poate face viaduct, pentru că ar trebui să mute din nou dealul pe care l-au săpat pentru a umple o văgăună pe care să treacă varianta nou