În primele două luni ale acestui an, în Spania s-au vândut de două ori mai multe maşini Dacia decât în aceeaşi perioadă a anului 2009, potrivit datelor oficiale furnizate de Asociaţia Spaniolă a Producătorilor de Autovehicule şi Camioane.
De la începutul acestui an, s-au înmatriculat 2.625 de maşini Dacia, cu 123,2% mai multe decât în primele două luni ale anului trecut, când au fost înscrise 1.176 de unităţi. Şi în acest an, spaniolii merg pe „mâna" Seatului, marca lor naţională. În topul vânzărilor, în care sunt prezente 65 de mărci auto, Dacia ocupă locul 17. Totuşi, fabricantul român se află pe poziţia a doua în clasamentul privind creşterile de vânzări faţă de anul trecut.
Clienţi din clasa de mijloc
Potrivit unui studiu recent, clientela care preferă autoturismele Dacia nu este formată în special din imigranţi români, aşa cum se estima iniţial, ci din spanioli din clasa de mijloc, care deţin deja o maşină, la care se adaugă pensionari şi casnice. Majoritatea românilor din Spania, atunci când îşi cumpără o maşină, preferă o marcă mai cunoscută, de preferinţă germană, chiar dacă este vorba despre un autovehicul la mâna a doua.
Atunci când văd pe stradă un autoturism Dacia, mulţi români au un sentiment de mândrie, dar sunt reticenţi şi nu vor să-şi cumpere o maşină produsă în România. „Sigur, nu mai este Dacia aia veche pe care o avea tata, dar parcă, dacă tot am ajuns aici, vreau să am şi eu o maşină pe care în ţară nu mi-o permiteam", spune Robert Sauer (33 de ani), originar din Slatina, stabilit la Castellon.