Cinci firme de exerciţiu vor reprezenta săptămâna viitoare Colegiul „Dionisie Pop Marţian“ la Târgul internaţional de la Praga. Premii pentru cel mai bun negociator, cel mai mare număr de tranzacţii şi cea mai mare valoare a vânzărilor.
Elevii Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian“ din Alba Iulia îşi dovedesc talentul în afaceri încă de pe băncile liceului. Un număr de 540 de elevi ai claselor a XI-a şi a XII-a sunt beneficiari ai proiectului „Firma de exerciţiu - rampă de lansare în carieră!“.
Ei au înfiinţat şi dezvoltat societăţi comerciale virtuale pe care le-au prezentat până acum la două Târguri ale firmelor de exerciţiu, unul la Bratislava în Slovacia şi celălalt la Celje în Slovenia. Săptămâna viitoare, 20 de elevi vor lua parte la un alt târg internaţional, desfăşurat în Cehia.
Experienţă unică
În cadrul proiectului „Firma de exerciţiu - rampă de lansare în carieră!“, la Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian“ a avut ieri loc premierea echipelor cu cele mai bune rezultate, în urma participării la Târgul Internaţional de la Celje, Slovacia. Dintre cele cinci firme prezente, au obţinut rezultate deosebite firmele virtuale D’ales, Aurul Apusenilor şi Hotel Kapital. „Suntem o firmă de comercializare a materialelor sportive. Ne-am ocupat de amenajarea standul şi de obţinerea articolelor. Experienţa din Slovenia este un pas în carieră. Am avut ocazia de a vedea cum îşi organizează ceilalţi tineri activitatea. Mi-a plăcut foarte mult firma de suveniruri a colegilor din Slovenia“,a spus Alexandra Pecoşan, elevă în clasa a XII C, administrator al D’ales SRL. Eleva a precizat că deşi firma este virtuală, se lucrează cu documente reale.
Aurul Apusenilor a prezentat produse specifice zonei. „Am prezentat elemente de artă meşteşugărească, respectiv crearea cămăşilor din in şi produse din bucătăria tradiţională, sărmăluţe, calta