In prima sa vizita la birourile Henkel din Romania, Kasper Rorsted, CEO-ul companiei germane cu vanzari de 13,5 miliarde de euro la nivel global, vorbeste despre strategia ofensiva pe care subsidiara locala a mizat anul trecut pentru a contracara declinul consumului si despre polarizarea pietei.
"Brandurile slabe vor inceta sa existe", spune el.
Lansarile de produse noi pe piata au fost ofensiva pe care a mizat Henkel Romania intr-un an cu declin in consum. Compania si-a bugetat pentru acest an cresterea investitiilor fata de 2009 si un avans al vanzarilor in lei de 5-10%.
"Anul trecut am jucat in ofensiva si am adus produse noi pe piata, ceea ce ne-a permis sa contracaram declinul din consum. Au fost importante si masurile de eficientizare a structurii costurilor si eforturile de a ne mentine oamenii motivati", afirma Rorsted.
El vorbeste si despre polarizarea pietei locale in criza.
"Sunt doua categorii mari de produse care tind sa acapareze piata si sa se distanteze tot mai mult una de alta: brandurile foarte puternice si cele foarte ieftine. Intr-un final, brandurile mici, slabe, vor inceta sa existe pentru ca romanii vor renunta la ele, iar retailerii le vor scoate de pe raft pentru ca oricum spatiul de vanzare este limitat."
Cea mai mare miscare a Henkel pe piata locala a cosmeticelor, estimata la peste jumatate de milard de euro, a fost anul trecut lansarea produselor de ingrijire a parului Syoss, situate pe segmentul premium.
Cei mai mari competitori ai sai pe segmentul produselor cosmetice sunt P&G, Unilever, L'Oreal si Nivea. In Romania, Rorsted a vizitat si cativa retaileri mari din Capitala si a surprins ceea ce multi vad ca fiind schimbarea la fata a comertului local: extinderea lanturilor internationale de magazine.
Pentru CEO-ul Henkel, surprinzatoare nu a fost insa acoperirea la care au ajuns marii retailer