In vara lui 2009, imediat ce a renuntat la pozitia de vicepresedinte de marketing si retail al Rompetrol si la zece ani dupa ce a lansat Smartree Romania, Eric Kish incepea discutiile cu trei fonduri de investitii pentru vanzarea unui pachet de actiuni din propria companie.
Abia de la finalul lui octombrie au inceput negocierile cu Enterprise Investors, fondul de investitii care a cumparat pentru 3 milioane de euro 56% din compania de externalizare in domeniul resurselor umane.
“Cei de la Enterprise Investors s-au miscat foarte repede si au inteles bine piata in care este Smartreesi potentialul de dezvoltare al companiei”, a explicat, pentru Wall-Street, Eric Kish motivul pentru care a ales sa vanda catre fondul de investitii polonez pachetul de 56% din actiunile firmei care anul trecut a avut afaceri de 3,5 milioane de euro.
Antreprenorul a lansat Smartree in 2000, cand lucra la Rompetrol si voia sa externalizeze personal, dar pe piata nu exista o astfel de companie.
In urma cu jumatate de an, Kish a vandut si cei 35% pe care ii detinea la Trigento Marketing, o companie de marketing specializata pe zona bunurilor de larg consum pe care a lansat-o in primavara 2009 impreuna cu Dorin Gherman, fostul director general al Rompetrol, si alti trei parteneri.
De asemenea, in urma cu sase ani, Kish a vandut si site-ul resurseumane.ro catre BestJobs, unul dintre principalele site-uri de recrutare online pe piata locala.
Presedintele grupului Smartree a adaugat ca s-a gandit la vanzarea unui pachet de actiuni in august dupa ce a renuntat la functia vicepresedinte de marketing si retail al Rompetrol si a avut timpul necesar pentru a cauta fonduri de investitii.
In urma cu cateva saptamani Kish afirma, pentru Wall-Street, ca poarta negocieri din vara pentru Smartree, dar ca probabil din cauza crizei atat Smartree, cat si MyStaff