Din cauza crizei, vânzările la mobilă şi decoraţiuni interioare au scăzut aproape de zero, iar comercianţii pun lacăte pe magazine.
Până anul acesta, în ajunul Sărbătorilor Pascale, magazinele de mobilă şi de decoraţiuni interioare făceau vânzări record. Anul acesta, nici măcar vizitatorii nu mai trec pragul unor astfel de magazine.
Scăderea puterii de cumpărare în rândul concetăţenilor i-a adus pe comercianţii de mobilă în pragul falimentului.
„De la 1 martie şi până în prezent am vândut un fotoliu de 160 de lei. Atât! Sunt zile în care nu ne trece niciun client pragul. Şi când vin, admiră mobila, spun care le-ar place şi atât", ne-a declarat Simona Ene, vânzătoare la un magazin situat pe strada Şcolilor.
„În anii trecuţi, dădeam în perioada aceasta cel puţin două-trei covoare pe zi. Mai în glumă, mai în serios, anul acesta la închidere spunem că dacă mai vindem un produs, facem safteaua. De luni până astăzi toate vânzările sunt cifrate la vreo 230 de lei. Noroc că am adus muşama, singura care mai merge la vânzare", ne-a declarat Ionela Spătariu, vânzătoare la un magazin de decoraţiuni din Piaţa Mare.
Chirii exorbitante
Spaţiile unde se află magazinele de mobilă sunt destul de generoase. Mobila ce urmează a fi vândută trebuie expusă pentru a atrage privirile şi aceasta înseamnă un consum ridicat de spaţiu. Chiriile percepute de posesorii acestor spaţii comerciale sunt mari.
Peste tot la parterul blocurilor vezi anunţuri cu „De vânzare" sau „De închiriat". „Mobilă îmi trebuie mie, când n-am ce pune pe masă?!", ne-a spus retoric, Mircea Costin, un brăilean de 38 de ani.
„Chiria este de 8.000 de lei pe lună. La aceasta se adaugă curentul electric şi căldura. Pe timp de iarnă în total chiria şi utilităţile au trecut de 10.000 lei pe lună. Cât trebuie să vinzi şi cu ce profit ca să poţi fi rentabil? Pentru plata chiriei pân