Reprezentanţii Administraţiei Domeniului Public Timişoara propun un proiect care instituie taxe suplimentare în zona centrală. Deva este singurul oraş mare din regiune în care nu s-a instituit încă o taxă de parcare. La Timişoara se încearcă forţarea unui nou regulament care să golească buzunarele şoferilor.
Noul regulament propus pentru Timişoara are câteva prevederi ciudate. Una dintre ele se referă la taxarea Telpark sâmbăta. Fără a face un studiu exact al zonei, reprezentanţii Administraţiei Domeniului Public (ADP) vor să extindă plata taxei Telpark şi sâmbăta, cu toate că parcările din centru sunt pustii în weekend.
Pentru zilele lucrătoare propunerea este ca plata taxei Telpark să fie prelungită cu două ore. Reprezentanţii ADP mai vor să limiteze staţionarea pe 22 de străzi din centrul oraşului şi din apropierea pieţelor. „S-a realizat un studiu care arată că o maşină ocupă în medie cinci ore pe zi un loc de parcare, ceea ce este foarte mult”, arată Liviu Barbu, directorul ADP.
Sistemul Telpark funcţionează în Timişoara din 2003. Administrarea Domeniului Public nu a făcut niciun loc de parcare nou. Singurele măsuri luate de ADP au fost montarea unor bariere şi încasarea unei suprataxe de acces în două parcări.
Telpark gândit pentru pieţari
Un alt motiv invocat de reprezentanţii ADP este eliminarea microbuzelor-depozit din zona pieţelor Badea Cârţan sau Iosefin.
„Este inadmisibil ca locurile de parcare din jurul pieţelor să fie blocate de acele depozite pe roţi. Sunt mii de reclamaţii depuse pe această temă. Cu toată reacţia negativă vizavi de ce propunem, vrem să facem ordine. Actualul regulament este depăşit”, a spus şeful Poliţiei Comunitare Timişoara, Doru Spătaru.
Măsura prin care autorităţile vor să elimine mafia pieţelor şi să facă ordine în parcări loveşte însă în sutele de timişoreni care lucrează în zona c