Băncile percep taxe de administrare pentru cardurile de debit, chiar dacă acestea sunt inactive. Nu raportează însă la Biroul de Credite restanţele acumulate de client, ca în cazul cardurilor de credit. Ce se întâmplă cu cardurile expirate sau nefolosite mai multă vreme de către un client? Situaţia diferă de la bancă la bancă: cardurile pot fi reînnoite automat sau la cererea clientului, uneori conturile pot fi închise dacă sunt inactive mai multă vreme, iar alteori se acumu
Băncile percep taxe de administrare pentru cardurile de debit, chiar dacă acestea sunt inactive. Nu raportează însă la Biroul de Credite restanţele acumulate de client, ca în cazul cardurilor de credit.
Ce se întâmplă cu cardurile expirate sau nefolosite mai multă vreme de către un client? Situaţia diferă de la bancă la bancă: cardurile pot fi reînnoite automat sau la cererea clientului, uneori conturile pot fi închise dacă sunt inactive mai multă vreme, iar alteori se acumulează sume restante provenite din taxe de administrare pe perioade destul de lungi.
Astfel, dacă la Credit Europe Bank acestea se reînnoiesc automat după expirarea perioadei de valabilitate, la Raiffeisen Bank se emite un card nou doar dacă contul curent al clientului a fost activ în ultimele şase luni. De asemenea, la OTP Bank un card care este inactiv o perioadă de peste şase luni poate fi dezactivat de către banca emitentă, în condiţiile în care contul accesat prin cardul respectiv nu prezintă sold pozitiv.
Unicredit informează clienţii în scris asupra faptului că urmează să le expire cardul şi sunt rugaţi să se prezinte la bancă pentru a primi un nou plastic şi/sau să îl predea pe cel vechi. GarantiBank reemite cardurile expirate chiar dacă acestea nu sunt folosite, iar clienţii nu plătesc niciun fel de comision pentru cardurile neutilizate. La Millennium Bank, cardurile expirate şi nefolosite d