Vânzările de cărţi pentru copii au scăzut dramatic anul trecut, cele mai afectate segmente fiind literatura şcolară şi titlurile adresate micuţilor cu vârsta sub cinci ani. Declinul continuă şi în 2010. Cărţile pentru copii au câştigat, în ultimii ani, tot mai mult spaţiu pe rafturile librăriilor din ţară, dar şi în portofoliile editurilor. Criza economică, care s-a tradus prin reduceri de salarii şi, în consecinţă, prin regândirea bugetelor de cheltuieli ale famil
Vânzările de cărţi pentru copii au scăzut dramatic anul trecut, cele mai afectate segmente fiind literatura şcolară şi titlurile adresate micuţilor cu vârsta sub cinci ani. Declinul continuă şi în 2010.
Cărţile pentru copii au câştigat, în ultimii ani, tot mai mult spaţiu pe rafturile librăriilor din ţară, dar şi în portofoliile editurilor. Criza economică, care s-a tradus prin reduceri de salarii şi, în consecinţă, prin regândirea bugetelor de cheltuieli ale familiilor, s-a repercutat însă destul de sever şi asupra vânzărilor acestui segment. „Comparativ cu anii trecuţi, când evoluţia pieţei de carte în România a înregistrat un ritm de creştere anual în medie de 20%, în 2009 piaţa a avut un trend descendent, concretizat într-o scădere cu aproximativ 30% faţă de anul precedent“, afirmă Emilia Canea, CEO al lanţului de librării Diverta.
Pe de altă parte, acest recul nu a fost generat doar de reducerile bugetelor alocate de către fiecare familie acestui segment, ci şi de scăderea numărului de noutăţi editoriale cu circa 40%, precum şi de lansarea aşa-numitelor „kiosk editions“ (vânzarea cărţilor împreună cu ziare) în a doua jumătate a anului trecut.
La nivel de companie, vânzările au avut însă evoluţii diferite, în funcţie şi de mărimea fiecăreia. De exemplu, la Diverta cărţile pentru copii sunt pe locul doi în topul vânzărilor, cu 380.000 de exemplare, iar la Cărtureşti ele reprez