Scăderea valorii de piaţă a bunurilor sau taxele percepute de instituţiile de stat firmelor de leasing umflă sumele datorate finanţatorilor de către foştii utilizatori. Piaţa de leasing autohtonă traversează cea mai neagră perioadă din existenţa sa: valoarea bunurilor finanţate a scăzut în 2009 cu 72% comparativ cu anul anterior, iar restanţele au crescut dramatic, ajungând la 33% din totalul finanţărilor. De cealaltă parte a baricadei, clienţii care renunţă la bunuri
Scăderea valorii de piaţă a bunurilor sau taxele percepute de instituţiile de stat firmelor de leasing umflă sumele datorate finanţatorilor de către foştii utilizatori.
Piaţa de leasing autohtonă traversează cea mai neagră perioadă din existenţa sa: valoarea bunurilor finanţate a scăzut în 2009 cu 72% comparativ cu anul anterior, iar restanţele au crescut dramatic, ajungând la 33% din totalul finanţărilor.
De cealaltă parte a baricadei, clienţii care renunţă la bunurile achiziţionate în leasing rămân cu datorii faţă de finanţatori şi după ce bunurile pe care le-au utilizat sunt revândute.
Suplimentar, aplicarea abuzivă a legislaţiei de către instituţiile statului scoate sume suplimentare din conturile firmelor de leasing, iar în cazul în care contractele încheiate cu clienţii le permit, acestea vor încerca să-şi recupereze banii de la foştii clienţi.
Taxe noi la contractele vechi
Pentru unele din autovehiculele finanţate în trecut care au intrat în proprietatea foştilor utilizatori, Direcţiile Vamale Regionale le solicită societăţilor de leasing plata TVA şi penalităţi de întârziere pentru neplata acesteia pentru perioada scursă de la începutul anului 2007 şi până la finalizarea respectivelor contracte.
„Ei spun aşa: dacă tu ai închis contractul în 2009, de la finele lui ianuarie 2007 până la finele lui iunie 2008, când ai terminat contractul, ai să-mi plăteşti