Călătoria cu taxiul a devenit un risc. Casele de marcat şi aparatele de taxat sunt măsluite, iar siguranţa călătorului este aproximativă.
Taximetria în Galaţi se desfăşoară în prezent pe principiul „cine are mai mult tupeu, rămâne cu clienţii". Dovada este că peste 30 de maşini pirat s-au amplasat strategic în staţiile din Piaţa 30 decembrie, Gară şi trecere BAC.
„Circulă cu case de marcat măsluite. Impulsurile sunt primite din alte surse. Sunt persoane fizice autorizate care merg şi cu doi lei pe kilometru, dar sunt unii care încasează şi 2,5 lei pe kilometru. Reacţia Primăriei şi a celor de la Finanţe a fost zero până acum", ne-a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi (COTAR) din România, Silviu Cârlan.
Acum a apărut o nouă modă: înfiinţarea dispeceratelor fantomă. Se deschid azi, iar peste două zile dispar. Între timp, atrag bună parte din proprietarii care fac taximetrie pe cont propriu, dar nu plătesc taxele la stat.
"Nu am nimic cu ei. Este bine că se înfiinţează, dar nu trebuie să cultive ilegalitatea", susţine preşedintele COTAR Galaţi.
În transportul judeţean haiducia a îmbrăcat altă formă. Numeroşi proprietari de maşini mici se aşează în faţa microbuzelor şi le fură călătorii, plecând cu câteva minute înaintea curselor regulate.
Guvernul are acum în lucru un proiect de ordonanţă, în baza căreia RAR va putea ridica plăcuţele de înmatriculare şi certificatele maşinilor care nu au licenţă de transport persoane.