Sistemele de internet banking ale ING si BRD au rulat in 2009 tranzactii in valoare totala reprezentand echivalentul a 31 de miliarde de euro, adica peste un sfert din Produsul Intern Brut al Romaniei de 116 miliarde de euro.
In acelasi timp, BCR si Raiffeisen au avut impreuna tranzactii prin internet banking de 2,5 miliarde de euro.
Internet bankingul, adica posibilitatea de a face operatiuni bancare pe internet, fara deplasarea la ghiseul bancii, este unul din segmentele de business de pe piata serviciilor financiare care au crescut puternic anul trecut, chiar si in conditii de criza. In primul rand, pentru ca serviciile prin internet sunt mai ieftine decat cele standard pe hartie.
Explicatia avansului de anul trecut vine si din gradul de penetrare a serviciilor de internet banking - cel mai scazut din Uniunea Europeana, potrivit datelor oficiului european de statistica Eurostat. Doar 2% din romani folosesc acest serviciu, spre deosebire de media UE de 33%.
"Este adevarat ca rata de utilizare a internet banking-ului in Romania este scazuta. Dar, in cazul nostru, aproximativ 18% din clientii nostri aveau acces la serviciul de internet banking in februarie 2010. Rata scazuta de utilizare in Romania implica si existenta unui potential semnificativ de crestere. Astfel, bancile vor avea posibilitatea de a reduce costurile si de a majora eficienta resurselor, iar clientii vor avea acces la o gama mult mai larga de servicii rapide si sigure, puse la dispozitie online", apreciaza Okan Yurtsever, director de retail in cadrul Garanti Bank, un jucator de talie mica de pe piata, dar foarte activ pe zona de carduri si internet banking, cu un numar de 22.000 de utilizatori activi in decembrie (care folosesc serviciul de doua ori pe luna) si o valoare a tranzactiilor de 210 mil. euro anul trecut.
Pe segmentul persoanelor juridice, liderul detasat est