Pachetul de beneficii pe care il ofera companiile angajatilor, oricat de interesant si de consistent ar fi, reprezinta doar un cost suplimentar daca nu este adaptat la nevoile si asteptarile oamenilor.
"Spunem intotdeauna ca numai beneficiile care sunt valorizate de angajati sunt beneficii reale. Iar acest lucru spune de fapt totul. Toti banii investiti in programele de investitii ar trebui sa fie recunoscuti, apreciati si valorificati de catre angajati", este de parere Martin Macha, partener si responsabil pentru divizia de Health & Benefits in Europa de Est si Orientul Mijlociu in cadrul gigantului Mercer, una din cele mai mari companii de consultanta in resurse umane din lume.
Pentru a vedea care sunt asteptarile angajatilor cu privire la pachetele de beneficii, angajatorii ar trebui sa le monitorizeze preferintele si sa le reflecte mai apoi in deciziile de management. Daca oamenii nu apreciaza pachetul de beneficii, banii se pierd.
Cu o experienta de 20 de ani in cercetare si consultanta, Macha este invitatul special al conferintei organizate de ZF pe 25 martie "ADN-ul oamenilor pe care trebuie sa ii pastrezi in companie pentru a iesi cu bine din criza. Cum vor reincepe companiile sa creeze locuri de munca?", unde va sustine o prezentare cu titlul "The New Leadership: Reset. Restart. Results".
Reducerea costurilor ca o reactie la criza economica a influentat cel mai mult planificarea fortei de munca si strategiile de compensare si beneficii ale companiilor din Europa.
"Au fost operate reduceri la nivelul beneficiilor sau al dreptului unor categorii de angajati de a beneficia de ele, dar aceste reduceri nu au fost semnificative", apreciaza Macha.
In Romania pachetele de benficii sunt mai reduse ca elemente, dar si ca pondere in cadrul pachetului salarial total. Cel mai frecvent angajatorii romani ofera tichete de masa, pachete de