Î.Lucrez într-un birou de circa 20 de metri pătraţi, în care până în urmă cu câteva zile nu erau decât trei birouri. Din cauza unor mutări care au loc în firmă au mai apărut două birouri şi doi angajaţi. Care ar trebui să fie numărul maxim de oameni într-o încăpere de asemenea dimensiuni?
R.Deşi vechile reglementări impuneau o arie de trei metri pătraţi fiecărui angajat care lucrează la birou, noile reglementări în domeniul sănătăţii şi securităţii la locul de muncă (Legea 319/ 2006, HG 1091/2006) lasă la latitudinea angajatorului - a responsabililului pentru Sănătate şi Securitate în Muncă - decizia asupra acestui aspect. Motivul este nevoia de a adapta asemenea instrucţiuni la specificul fiecărui loc de muncă.
Deşi denumirea generică este de „muncă la birou", persoanele pot face operaţiuni cu grad diferit de complexitate şi varietate, atât ca volum, cât şi în ceea ce priveşte confidenţialitatea. Astfel, în funcţie de evaluarea fiecărui post, se redactează instrucţiuni proprii, specifice instituţiei.
Pentru ca jobul să fie adaptat capacităţilor şi interacţiunilor umane, recomandăm o evaluare a mediului de lucru, a designului spaţiului, a responsabilităţilor angajaţilor implicaţi şi a proceselor ce se desfăşoară în cadrul respectiv. Î.Lucrez într-un birou de circa 20 de metri pătraţi, în care până în urmă cu câteva zile nu erau decât trei birouri. Din cauza unor mutări care au loc în firmă au mai apărut două birouri şi doi angajaţi. Care ar trebui să fie numărul maxim de oameni într-o încăpere de asemenea dimensiuni?
R.Deşi vechile reglementări impuneau o arie de trei metri pătraţi fiecărui angajat care lucrează la birou, noile reglementări în domeniul sănătăţii şi securităţii la locul de muncă (Legea 319/ 2006, HG 1091/2006) lasă la latitudinea angajatorului - a responsabililului pentru Sănătate şi S