Retailerul german de imbracaminte cu profil de discount Takko Fashion, care are 32 de magazine in Romania, vede in 2010 un an propice extinderii, dupa o perioada in care dezvoltatorii au anulat proiecte, iar reteaua Takko s-a extins cu doar cinci magazine.
"Au inceput sa se reactiveze foarte multe proiecte noi, va fi un an propice dezvoltarii pentru ca nivelul chiriilor s-a micsorat. Din moment ce proprietarii de spatii comerciale nu mai cer 80 de euro pe metru patrat, toate celelalte costuri se duc in jos", a declarat Cosmin Ulmean, managing director al filialei locale a Takko.
Takko a abordat in ultimii ani parcurile de retail din orasele mici, strategie ocolita pana in acest moment de majoritatea retailerilor de fashion care au ales ca prima destinatie importanta Capitala.
"Noi deschidem in Reghin, in Medias, in momentul in care se lanseaza un parc de retail cu bani putini in care se mai deschide cate un hipermarket Kaufland, de exemplu, sau acum Lidl. In Reghin, sansele sa vina un concurent puternic ca C&A sau Kiabi in urmatorii cinci ani de zile sunt minime", crede Ulmean.
Cu toate acestea, el vede in noile sale destinatii pe harta extinderilor orase mici cu putere mare de cumparare.
"Fagaras, de exemplu, in momentul de fata are o putere de cumparare per client comparabila cu Craiova sau Galati. Sunt foarte multi oameni plecati la munca in strainatate care trimit bani in tara, unde au ramas femeile si copiii. Cel putin noua luni pe an oamenii cumpara local, dar chiar si asa nu au de unde."
In orasele mici este o lipsa acuta de magazine de imbracaminte si incaltaminte, poti cumpara doar de la second-hand sau din galeriile Real sau Carrefour, daca exista in zona, dar si acestea la randul lor nu au mai mult de 200-300 de metri patrati destinati acestor produse.
Anul trecut, afacerile Takko Romania au inregistrat o crestere in