Sistemul de taxare pentru staţionarea în locurile special amenajate este antic. Potrivit unei hotărâri de consiliu local, aleşii vor să scape de gestionarea parcărilor din municipiu, pe care să le conesioneze unei firme din exterior. Aceeaşi soartă o va avea şi serviciul de ridicare a maşinilor parcate ilegal.
La Reşiţa, numărul locurilor de parcare din zona centrală nu depăşeşte 180, deşi numărul autoturismelor din oraş se apropie fulgerător de 20.000. Preţul unei ore de staţionare într-o astfel de zonă este de 1,5 lei. În oraş, nu există parcometre. Sistemul de taxare este antic: un angajat al primăriei taie chitanţe şoferului care îşi parchează maşina în aceste locuri. Pentru 2010, consilierii locali nu au majorat taxa, dar au elaborat şi aprobat un proiect de hotărâre care se referă la concesionarea parcărilor publice unei firme private. „Probabil, firma care intră în posesia acestui serviciu va mări preţul unei ore de parcare. Are în plan şi montarea de parcometre”, spune Marius Bălean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Reşiţa.
Eşec de reşedinţă
Spre deosebire de celelalte oraşe din zona de Vest a ţării, particularitatea Reşiţei la parcări ar fi concretizarea proiectului referitor la parcările de reşedinţă, dar care îi nemulţumeşte pe reşiţeni. Aceştia trebuie să plătească pentru un an aproape 70 de lei pentru un loc de parcare. „Sistemul în sine e o prostie. La Timişoara e mai bine. Dacă şoferul pleacă la serviciu cu maşina, nu îi poate ocupa nimeni locul de parcare, care stă liber şi nimeni nu se poate folosi de el. E un adevărat haos, atunci când vine vorba de marcaje. Primăria le face o dată pe an, vopseaua se duce şi nu mai ştie nimeni al cui e locul de parcare. Aşa am ajuns să ne marcăm noi parcarea, cum am ştiut mai bine”, spune Caius Szebin din Reşiţa.
Fără roţi blocate
Şoferii indisciplinaţi nu se pot alege deoc