Citând oficiali militari sub acoperirea anonimatului, precum şi oameni de afaceri din Afganistan şi SUA, New York Times a scris la 15 martie că acest responsabil din Departamentul Apărării, Michael Furlong, angaja subcontractanţi de la societăţi de securitate private. Ei strângeau informaţii ce permiteau localizarea miltanţilor islamişti şi a taberelor rebele, potrivit ziarului.
Informaţiile erau adresate unor oficiali din armată şi Informaţii pentru a fi apoi folosite în lovituri în Pakistan şi Afganistan.
Unii oficiali americani şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la posibilitatea ca Furlong să fie la conducerea unei reţele neoficiale de spioni, fără să se ştie cu adevărat cine superviza operaţiunile, potrivit ziarului care subliniază că este ilegal ca militarii să angajeze subcontractanţi privaţi pentru a acţiona ca spioni sub acoperire.
Reţeaua lui Furlong a putut fi finanţată şi prin deturnarea unor bani consacraţi unui program pentru strângerea de informaţii în regiune, potrivit ziarului.
"Sincer, este ceva ce în principiu cred că este îngrijorător, dar nu ştiu suficiente pentru a spune dacă a fost într-adevăr aşa", a spus Gates, fost director CIA.
Rolul subcontractanţilor în strângerea informaţiilor pe teren "este uj subiect pe care trebuie să îl analizez", a recunoscut Gates.
Citând oficiali militari sub acoperirea anonimatului, precum şi oameni de afaceri din Afganistan şi SUA, New York Times a scris la 15 martie că acest responsabil din Departamentul Apărării, Michael Furlong, angaja subcontractanţi de la societăţi de securitate private. Ei strângeau informaţii ce permiteau localizarea miltanţilor islamişti şi a taberelor rebele, potrivit ziarului.
Informaţiile erau adresate unor oficiali din armată şi Informaţii pentru a fi apoi folosite în lovituri în Pakistan şi Afganistan.
Unii oficiali americani şi-au exp