Asocierea Vinci-Aktor a reuşit, prin diferite modificări introduse în contractul încheiat cu Compania Naţională de Autostrăzi, să transfere riscurile construirii Autostrăzii Cormarnic-Braşov către statul român. Pe lângă faptul că asocierea nu poate fi penalizată decât dacă "greşeşte repetat" sau dacă există "culpă gravă", aceasta are chiar dreptul de a modifica termenele prevăzute în contract. Mai mult, noul traseu mai scurt cu trei kilometri va ridica preţul lucrărilor cu 1,2 miliarde de euro.
Consorţiul franco-elen Vinci-Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea tronsonului de 55 de kilometri din Autostrada Comarnic-Braşov pentru suma de 4,8 miliarde de euro. Oferta cu care asocierea s-a prezentat la licitaţia organizată de CNADNR era valabilă pentru traseul prevăzut în studiul de fezabilitate, însă ei au venit cu un nou traseu, mai scurt cu trei kilometri. Mai scurt nu înseamnă neapărat şi mai ieftin.
"Asocierea Vinci-Aktor a venit cu oferta de 4,8 miliarde de euro pentru traseul prevăzut în studiul de fezabilitate. Contractul cu statul român a fost semnat pentru un traseu nou, diferit faţă de cel iniţial. Astfel, alegând alt traseu, asocierea va fi îndreptăţită să ceară suplimentarea sumei de la 4,8 miliarde de euro la 6 miliarde de euro, deoarece se vor confrunta cu un teren nou", ne-a declarat Alin Goga, fostul director al Direcţiei juridice din cadrul CNADNR, membru al comisiei de negocieri cu asocierea Vinci-Aktor. Alin Goga a spus că "acest contract seamănă din ce în ce mai mult cu cel încheiat cu Bechtel", fiind un contract "în defavoarea statului român şi în interesul unor favoruri financiare".
"Am ocupat funcţia de director al Direcţiei juridice din cadrul Companiei de Autostrăzi şi, pentru că nu am fost de acord să semnez pentru modificările aduse contractului ce urma să fie încheiat cu Vinci-Aktor, am fost îndepărt