Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a colectat 30,12 milioane de lei, fără TVA, din taxa pentru utilizarea podului peste Dunăre de la Feteşti, începând din luna august 2009, când a fost introdusă, şi până în februarie 2010. Cea mai mare sumă, de 7,67 milioane de lei, a fost colectată în august 2009, iar cea mai mică, de 2,53 milioane de lei, în ianuarie 2010, se arată într-un document al Ministerului Transporturilor. CNADNR a obţ
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a colectat 30,12 milioane de lei, fără TVA, din taxa pentru utilizarea podului peste Dunăre de la Feteşti, începând din luna august 2009, când a fost introdusă, şi până în februarie 2010.
Cea mai mare sumă, de 7,67 milioane de lei, a fost colectată în august 2009, iar cea mai mică, de 2,53 milioane de lei, în ianuarie 2010, se arată într-un document al Ministerului Transporturilor.
CNADNR a obţinut în total 13,5 milioane de lei de la posesorii de autoturisme, 5,42 milioane de lei de la microbuze cu masa până în 12 tone, 1,18 milioane lei de la şoferii autobuzelor cu masa mai mare de 12 tone şi maxim trei axe şi 9,99 milioane de lei de la şoferii TIR-urilor cu masa peste 12 tone şi minim patru axe.
Cea mai mică sumă a fost colectată de la motociclişti, respectiv 20.000 de lei.
Tariful de trecere al podului Feteşti-Cernavodă, situat pe Autosrada Soarelui, a fost introdus la începutul lunii august 2009. Intoducerea taxei a fost contestată de Uniunea Transportatorilor Rutieri Români şi de Federaţia Operatorilor Români de Transport Rutier, care consideră că este încălcată legislaţia din UE. Transportatorii au solicitat ca taxa să poată fi achitată în baza unui abonament semestrial sau anual.
CNADNR a introdus la sfârşitul lunii noiembrie a anului trecut abonamente anuale cu 50 sau 100 de treceri pe