Presa economică scrie despre micşorarea dobânzilor la credetele în lei, vânzarea biletelor de avion la ghişeele CFR şi despre creşterea preţurilor la carburanţi. Printre alte subiecte, FMI avertizează statele cu deficite mari, iar marketingul digital nu e suficient utilizat pentru că piaţa nu e raţională.
Bancherii lasă dobânzile la lei sub 10%
Ieftinirea creditelor în lei este stimulată de mai multe luni de politica Băncii Naţionale, care a prins curaj după îmbunătăţirea percepţiei investitorilor străini asupra României de la începutul anului. Francezii de la BRD, a doua mare bancă locală, au venit săptămâna trecută cu o ofertă promoţională de credite de consum în lei, la o dobândă fixă de 7% pe an. Abia acum se va vedea clar dacă evoluţia foarte slabă a creditării din ultimul an şi jumătate a fost determinată într-adevar de reticenţa clienţilor de a se mai îndatora, aşa cum susţin bancherii, sau dacă lipsa cererii a fost provocată de nivelul prea ridicat al dobânzilor, scrie Ziarul Financiar.
CFR se faultează singură. Vinde bilete de avion mai ieftine decât la trenurile proprii
CFR Călători vinde bilete pentru compania aeriană Blue Air la propriile ghişee. În acest fel îşi sabotează afacerile pentru că pierde, constant, călători pe mai multe curse către şi din Transilvania. Pe aceleaşi rute, Blue Air are mai mereu preţuri mai mici la biletul de avion decât are CFR la biletul de tren iar deplasarea este, evident, mai rapidă pe calea aerului. Spre exemplu, pe ruta Bucureşti - Timişoara veţi plăti, pentru un bilet cu retur cu trenul (tren Intercity la clasa 1) 244 de lei (16 ore), iar cu avionul 164 de lei (100 de minute), potrivit Money.
Preţul benzinei aduce un nou val de scumpiri în economie
Preţurile la carburanţii au crescut simţitor în ultima perioadă, astfel că la unele sortimente acesta a ajuns să depăşe