Cel din Timişoara va fi certificat până în iunie, iar Otopeniul până la sfârşitul anului
Cele două aeroporturi vizitate de către experţii grupului de lucru SCHEVAL în cadrul misiunii de evaluare a statului român în vederea aderării la spaţiul Schengen, Henri Coandă Bucureşti şi Traian Vuia Timişoara vor fi certificate până la sfârşitul anului, respectiv până în luna iunie 2010, a informat Ministerul Transporturilor, la solicitarea Curierului Naţional.
Întrebaţi ce obiective şi investiţii trebuie realizate până la momentul certificării, reprezentanţii Ministerului Transporturilor ne-au răspuns că fiecare aeroport îşi stabileşte obiective şi investiţii în vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de HG 791/2009.
"În cazul aeroporturilor Henri Coandă Bucureşti şi Traian Vuia Timişoara, dat fiind faptul că sunt cele două aeroporturi vizitate de către experţii grupului de lucru SCHEVAL în cadrul misiunii de evaluare a statului român în vederea aderării la spaţiul Schengen, investiţiile efectuate în vederea îndeplinirii standardelor prevăzute de Catalogul Schengen coincid cu cele efectuate în vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de HG 791/2009 în vederea certificării ca aeroporturi civile internaţionale", se arată în răspunsul MT.
Conducerea AIHCB are şi un plan de rezervă
Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) are în derulare un proiect de investiţii denumit "Faza a III-a de dezvoltare şi modernizare" care îndeplineşte printre altele şi standardele prevăzute de Catalogul Schengen. Termenul de finalizare a părţilor din proiect prin care sunt îndeplinite standardele Schengen este decembrie 2010. "Menţionăm că AIHCB are pregătit şi un plan de contingenţă prin care se asigură respectarea cerinţelor Schengen în cazul nefinalizării la termen a proiectului menţionat", notează reprezentanţii MT.
În