A fost numit la conducerea operatiunilor Procter&Gamble in Romania cu trei luni inainte de debutul crizei financiare. Despre 2009, Sotirios Marinidis spune ca a fost un moment dificil, in timp ce 2010 reprezinta anul in care consumul va face pasi lenti spre revenire.
“Urmarim sa crestem si in 2010. Nimic nu s-a schimbat in acest sens. Pentru primul trimestru din 2010 vedem o stabilizare, cred ca ne putem astepta la o revenire usoara incepand din aceasta primavara si pentru restul anului. Nu putem spune ca s-a terminat criza, insa contam pe o revenire usoara”, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street Sotirios Marinidis (foto).
Fara o oferi detalii suplimentare in privinta evolutiei business-ului in 2009, datele financiare urmand sa fie disponibile la inceputul lunii mai, Marinidis spune ca “oricat de bun ar fi fost anul trecut, nu poate depasi evolutia unor ani precum 2007-2008”, afisand un optimism moderat pentru 2010.
“Vom vedea multe «batalii» in FMCG in acest an. Insa partea buna este ca o lupta iti poate oferi avantajul de a decide cand sa te implici si cand vrei sa te retragi. Cresterea poate veni din majorarea cotei de piata in segmentele in care activezi si din intrarea pe noi segmente, o dezvoltare a portofoliului atat pe verticala, cat si pe orizontala. In 9 din cele 10 categorii suntem numarul 1 sau 2”, afirma oficialul P&G Romania.
In opinia sa, se observa o revenire progresiva a increderii consumatorului. “Daca ne uitam in piata, oamenii au inceput sa mareasca frecventa cu care vin la cumparaturi. Discounterii si hipermarketurile raman canalele cu cea mai mare crestere si au in prezent 40% din piata FMCG”, afirma Marinidis.
Companiile s-ar putea reintalni cu perioada de dezvoltare din 2007-2008, insa acest lucru depinde de doi factori, spune Sotirios Marinidis – unul intern (deciziile strategice asumate de fiecare co