Autostrada Nadlac-Constanta (750 km) ar putea fi gata la sfarsitul anului 2013, cu exceptia tronsonului Pitesti-Sibiu (116,6 km), avand in vedere ca pana la sfarsitul anului vor fi scoase la licitatie toate tronsoanele dintre Nadlac si Sibiu, spun reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Autostrada Nadlac-Constanta face parte din Coridoul IV Paneuropean, cea mai importanta ruta care leaga Marea Neagra de Uniunea Europeana, dar care desi apare mereu in planurile Guvernului, este neglijata de autoritati de mai bine de 20 de ani. Pana in prezent, din cei 750 km care urmeaza sa treaca pe teritoriul Romaniei au fost finalizati doar 264 km, respectiv autostrada Pitesti-Cernavoda.
"Toate tronsoanele de pe coridorul IV, intre Nadlac si Sibiu, vor fi scoase la licitatie pana la sfarsitul anului, termenul de finalizare a constructiilor fiind de doi ani si jumatate - trei. Cel mai probabil pana in 2013 sectiunea Nadlac-Sibiu va fi gata, daca vom avea constructori seriosi, daca vor fi bani pentru exproprieri si bani de la buget pentru cofinantarea acestor tronsoane", afirma Adrian Ionescu, directorul diviziei de autostrazi din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
El spune ca tronsonul de autostrada Pitesti-Sibiu, care va fi realizat in parteneriat public-privat, ar putea fi scos la licitatie abia anul viitor, avand in vedere ca din cauza crizei financiare va fi destul de dificil de atras o finantare de 3-4 mld. euro. Viitorul autostrazii Pitesti-Sibiu depinde si de interesul pe care il vor arata bancile pentru finantarea tronsonului Comarnic-Brasov (55 km), al carui contract de constructie in valoare de 1,9 mld. euro, inclusiv TVA, a fost semnat anul acesta, iar consortiul franco-elen Vinci-Aktor trebuie sa inchida financiar proiectul pana la sfarsitul anului.
Coridorul IV este cofinantat cu bani de la U